یشنهادهایی برای افزایش مشارکت اولیا در امور مدرسه
یشنهادهایی برای افزایش مشارکت اولیا در امور مدرسه

 یشنهادهایی برای افزایش مشارکت اولیا در امور مدرسه

براي مشارکت اوليا در امور مدرسه ، تدوين راهبردي مبتني بر سازمان دهي و اتخاذ سياست ها و خط مشي هايي که بتواند مشارکت حد اکثري اوليا را به دنبال داشته باشد ، از اهميت و ضرورت خاص برخوردار است . البته سياست مشارکتي بايد با سياست هاي تغيير نگرش مديران و اوليا نسبت به برقراري ارتباط با هم افزايش انگيزه در آنها همراه باشد تا نتايج اثر بخش حاصل شود . در کنار اقدامات فوق برخي از راه هايي که موجب افزايش مشارکت اوليا مي شود عبارتند از : 


1 – زمان کافي براي مشارکت اوليا وجود داشته با شد . در اين جهت ، دولت مي تواند با تصويب قانوني ، حضور اوليا ، به ويژه پدران را در زمان برگزاري انتخابات انجمن اوليا و مربيان مدرسه و نيز تشکيل جلسات عمومي انجمن در طي سال ، به مدت 8 ساعت قانون مند نموده ، جزء زمان کار آنها به حساب آورد . 

2 – باز نگري در قوانين و مقررات موجود در زمينه ي ارتباط اوليا با مدارس و تدوين قوانين مرتبط با موضوع ، در سطحي بالاتر از آموزش و پرورش ، از جمله در هيأ ت محترم دولت يا مجلس محترم شوراي اسلامي ، با توجه به نياز ها و الزامات فرا روي جامعه . 

3 – هدايت قانون مند مديران آموزش و پرورش از جمله مديرا ن مدارس در جهت جلب مشارکت هاي اوليا و ارزيابي از عملکرد آنها در اين زمينه . 

4 – پخش برنامه هاي مناسب از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي ، به ويژه تلويزيون ، براي تبيين مزاياي مشارکت اوليا در امور مدرسه . 
www.zibaweb.com

5 – افزايش منابع و امکانات انجمن اوليا و مربيان براي اجراي برنامه هاي مرتبط با جذب مشارکت هاي اوليا . 

منبع مجله پيوند فروردين و ارديبهشت 1387 
http://paknevis.parsiblog.com/
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)