صرفه جویی در منزل
صرفه جویی در منزل

*برای سفر برنامه داشته باشید

مسافرت و گشت و گذار برای زندگی مفید و حتی ضروری است؛ شاید بعضی افراد به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها چنین برنامه‌هایی را کم کرده یا به کل عطایش را به لقایش ببخشند؛ اما با کمی فکر و برنامه‌ریزی می‌توان سفری خوب با هزینه‌ای کم داشت؛ چگونه؟ بهتر این است قبل از تصمیم‌گیری برای سفر، برنامه‌ای برای نقاطی که در نظر دارید بروید؛ نوشته و مسیرها را به درستی تعیین کنید.

همراه داشتن نقشه نیز کمک بزرگی به پیدا کردن مسیر می‌کند؛ برای وعده‌های غذایی سفر خود برنامه‌ریزی کرده و به جای استفاه از رستوران‌های کنار جاده که از سلامت‌شان هم اطمینان ندارید، غذای راه به همراه داشته باشید.

برای اسکان نیز می‌توانید از مراکز گردشگری و اقامتی استفاده کنید؛ حتی می‌توانید از اینترنت برای تهیه بلیط، مکان اقامتی و اطلاعاتی در مورد مقصد مورد نظر بهره ببرید.

*توجه به چگونگی مصرف انرژی در منزل

سعی کنید از وسایل برقی‌ استفاده کنید که برچسب انرژی دارند و مسئله مهم دیگر، عدم استفاده از وسایل برقی در زمان اوج مصرف است؛ ترجیحاً شب از اتو کشیدن یا روشن کردن ماشین لباسشویی اجتناب کنید؛ در تابستان برای کولرها سایبان بگذارید و در زمستان منافذ باز را ببندید تا گرما و انرژی از خانه خارج نشود؛  می‌توانید برای پنجره‌ها از شیشه‌های دوجداره استفاده کنید.

*به دفترچه‌های خرید لوازم و توصیه سازنده توجه کنید

بسیاری از ما به دلیل عدم آگاهی از نحوه نگهداری وسایل، عمر آنها را کم می‌کنیم و آن وسیله به سرعت خراب شده و از بین می‌رود؛ بنابراین هنگام خرید، توصیه‌ها و اطلاعات لازم را از فروشنده بخواهید و همچنین دفترچه راهنمای کالا را حتماً دریافت و به دقت مطالعه کنید؛ به خاطر داشته باشید که باید برای هر وسیله برقی گرانقیمت یک محافظ قرار داد تا نوسانات برق به آن آسیب نزند.

*قناعت را به فرزندان خود بیاموزید

فکر نکنید که برآورده کردن تمامی خواسته‌های کودکان به معنای محبت به آنهاست؛ این کار ممکن است در آینده آنها را با مشکل مواجه کند؛ به‌طوری که در سختی‌ها تحمل‌شان کم خواهد شد؛ آموزش پس‌انداز کردن و تهیه یک قلک و تشویق آنها در این خصوص و در نظر گرفتن پاداش برای تقویت انگیزه قناعت و صرفه‌جویی، کمک به خود و فرزندان عزیزتان است.

*مشاور حقوقی داشته باشید

زندگی صنعتی امروز و درگیری خانواده‌ها با چک و پول، نیاز به داشتن یک مشاور حقوقی دارد که در مواقع لزوم برای برخی امور با او مشورت کنید؛ متأسفانه مردم کشور ما از مزایای داشتن مشاور حقوقی آگاه نیستند؛ در حالی که یک مشاور حقوقی خوب هنگام رویارویی با مشکلات کمک بزرگی برای شما محسوب می‌شود.

*جشنواره صرفه جویی در منزل

یک هنر بیاموزید؛ داشتن یک هنر بخش بزرگی از نیازهای شما را برطرف می‌کند؛ مثل آرایشگری، خیاطی، دکوراسیون و هنرهایی که می‌توانند درآمدزا نیز باشند؛ وقتی شما هنری را بیاموزید، می‌توانید نیاز خود و دیگر اعضای خانواده‌تان را در آن خصوص برطرف کنید، یا از طریق آموزش آن به دیگران یا کار کردن درآمدزایی کنید.

*کیفی خرید کنید

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: من آنقدر پولدار نشده‌ام که جنس ارزان بخرم! توجه به کیفیت جنسی که می‌خرید، بسیار مهم است؛ گاهی ما قیمت را مدنظر قرار می‌دهیم و به دلیل ارزان بودن، دست به انتخابی غلط می‌زنیم؛ در نتیجه پس از مدت کوتاهی جنس خریداری شده از بین رفته و ما دوباره مجبور به خرید جنسی دیگر می‌شویم.

هنگامی که به سراغ جنس ارزان می‌روید، در نگاه اول به نظر صرفه جویی می‌آید، اما در حقیقت جنس نامرغوبی خریده‌اید که نیاز به خرید مجدد دارد؛ پس خرید لوازم گرانقیمت هزینه‌ها را در درازمدت کاهش می‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: فرهنگی، ،
:: برچسب‌ها: خانه تکانی, صرفه جویی در منزل,
نويسنده : پروین زینالی(مدیر سایت)